Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Kurtulmanýn tek çaresi var > Keþke günah iþlemeseydim
Keþke günah iþlemeseydim
Abdülhakim Siyalkuti, büyük Ýslam âlimi.
Ýlmi ile, Ýslam’a hizmet etti daimi.

Bu zat bir sohbetinde buyurdu: (Ey cemaat!
Hep günah iþlemekle geçip gitti bu hayat.

Ölenleri görüp de, hiç ibret almýyoruz.
Piþman olup, gafletten yine uyanmýyoruz.

Ýstiðfar etmiyoruz bir kusur ve günaha.
Günahlar yýðýlarak, artýyor her gün daha.

Bu nasýl imandýr ve nasýl Müslümanlýktýr?
Müslümanlýk, sadece isimde olmak mýdýr?

Uzun yýllar beraber yaþadýðý insanlar,
Þimdi, mezarlarýnda çürüyüp toz oldular.

Hepsi, yerin altýnda çekilirken hesaba,
Belki de, bir çoklarý duçar olur azaba.

Hepsi, günahlarýna piþmanlýk duyuyorlar.
(Keþke iþlemeseydik bir günahý) diyorlar.

Bu feci hallerini düþünelim onlarýn.
Zira ayný akýbet, gelecek bize yarýn.

Öyleyse þu geçici, birkaç günlük hayatta,
Günahlardan sakýnýp, bulunalým taatta.)

Bir gün de buyurdu ki: (Ahireti kazanmak,
Günah iþlememekle müyesser olur ancak.

Her sýkýntýya sebep, günahlara girmektir.
Çaresi, piþman olup, istiðfar eylemektir.

Allah, günahkârlara vermez muvaffakýyet.
Her baþarý, Ýslam’a uymakla olur elbet.

Ahireti kazanmak isterse insan eðer,
Vermemeli dünyaya fazla kýymet ve deðer.

Dünya demek, Allah’ýn sevmediði þeylerdir.
Yani yasak ettiði günah, çirkin iþlerdir.

Dünyayý terk etmekle, kazanýlýr ahiret.
Lakin iki þekilde ele geçer bu devlet.

Birincisi þudur ki, haramlarla beraber,
Bütün mubahlarý da kullanmaz ve terk eder.

Ýkinci derecesi, yalnýz günah ve haram,
Þeyleri terk etmeye gösterir sýrf ihtimam.)

Bir gün de buyurdu ki: (Ýlim, amel içindir.
Yoksa, zordur mahþerde hesabý o kiþinin.

Kuru ilim, insanýn, yaramaz bir iþine.
Sürükler sahibini Cehennem ateþine.

Kul günah iþleyince, duymuyorsa ýzdýrap,
Aklýna gelmiyorsa ölüm, mizan ve hesap,

Öncelerden namaza hazýrlýk yapmýyorsa,
Kalb kýrýp, gýybet edip, iftira atýyorsa,

Ve hele kul hakkýndan korkmuyorsa bir kiþi,
Allame olsa bile, haraptýr yarýn iþi.

Kalbi titremiyorsa her günah iþleyiþte,
O kalb hasta olmuþtur, niþaný budur iþte.

Beynine doldurduðu bilgi de, bir vebaldir.
Bu, bir Müslüman için gayet kötü bir haldir.)

www.gonulsultanlari.com