Gönül Sultanları.com >  1001 Güzel Menkîbe > Hastalýkta þifa vardýr > Cevabý rüyada öðrendi
Cevabý rüyada öðrendi
Abdürrahim Týrsi hazretleri "rahmetullahi aleyh", sultan Ýkinci Bayezid Han’la sýk sýk bir araya gelir, ailece görüþürlerdi.

Bir gün sultanýn hanýmý, bu Allah dostunun hanesine gelip ricada bulundu muhterem hanýmýndan:
- Ne olur, efendiye söyle de, Bayezid’den sonra, oðlum Korkut’un padiþah olmasý için dua buyursun.

Hacý haným baþýný salladý:
- Olur söylerim.

Ve o akþam, arzetti bunu beyine.
Ancak müsbet veya menfi bir cevap alamadý.

Daha sonralarý da bunu hatýrlatmýþsa da her defasýnda sükut etmiþti mübarek zat.

Sonunda üstelemedi artýk.
“Vardýr bir hikmeti” deyip bekledi.

Ve bir gece Efendimiz aleyhisselamý gördü rüyada.
Resulullah efendimizin huzurunda bir meclis kurulmuþ, padiþahlýk meselesi konuþuluyordu.

Beyi Abdürrahim Týrsi de o meclisteydi.

Nihayet biri sordu:
- Ya Resulallah! Sultan Bayezid’den sonra þehzadelerden hangisinin tahta geçmesi münasiptir?

Kadýncaðýz da bunu merak ediyordu zaten.
Pür dikkat verilecek cevabý beklerken,

Efendimiz aleyhisselam;
- Abdürrahimin muradý, Sultan Selim’dir, buyurdular.

Rüyanýn burasýnda uyandý.
“Hayýrdýr inþallah!” deyip, o sabah anlattý bu rüyayý beyine.

Ve sordu tabii:
- Efendi! Biz nicedir Bayezid’den sonra Korkut’un padiþah olmasý için rica eder dururuz senden. Ama bir cevap alamayýz. Meðer senin muradýn Selim’miþ. Ýyi de, neden söylemezsin bunu bize? Hem Selim’i istemenizin hikmeti ne ola ki?

Buyurdu ki:
- Ey hocamýn kýzý! Þehzade Korkut’tan evlat gelmez. Al-i Osmanýn nesli yok mu olsun?

Ve ekledi:
- Bayezid’den sonra, Selim padiþah olacaktýr.


En büyük günah

Bir gün de talebesinden biri;
- Efendim, dinimizde en büyük günah nedir? diye sordu.

Cevabýnda;
- Kalb kýrmaktýr, buyurdu.

- Kâfirin de mi efendim?
- Elbette. Kâfir de olsa, kalb kýrmak yoktur dinimizde. “Kalb kýrmak”, küfürden sonra gelen en büyük günahtýr.

- Allah razý olsun hocam. Sizden ne güzel þeyler öðreniyoruz. Bunlarý baþkalarýna da anlatsak olur mu?
- Tabii, çok iyi olur. Allah’ýn dinini Onun kullarýna öðretmeye giderken basýlan yerlere, melekler kanatlarýný gerer evladým.

Ve ekledi:
- Ne mutlu Allah’ýn dinini yayanlara. Onlar, her adýmlarýnda çok büyük sevaplar kazanýyorlar.

Þöyle bitirdi:
- Unutmayýn, kitap ile, ilim ile Ýslam’ý yaymanýn sevabý, dövüþerek þehit olmanýn sevabýndan daha çoktur.

www.gonulsultanlari.com