Bayezid-i Bistami hazretleri “kuddise sirruh”.
En büyük Evliyadandý.
Küçük yaþta, annesi mektebe verdi onu.
Ýlim öðrenmesini istiyordu.
Bir gün erken geldi mektepten.
Annesi merak edip sordu:
- Hayrola oðlum. Neden erken geldin?
- Duaný almak için anneciðim.
Kadýncaðýz daha da meraklandý.
- Daha açýk söylesene oðlum.
- Bugün mühim bir þey öðrendim anne.
- Ne öðrendin yavrum?
- Anneye hizmetin kýymetini. Hocamýz söyledi. Allahü teâlâ; “Bana ve annenize itaat ediniz!” buyuruyormuþ. Anneciðim, ne olur dua et de, sana hakkýyla hizmet, Rabbime de halisane ibadet edebileyim.
Annesi;
- Olur yavrum, dedi.
Ve el kaldýrýp dua etti:
- Ya Rabbi, oðlumu kavuþtur muradýna!
Ýþte bu dua ile yükselmenin yollarý açýldý ona.
Niçin ayaktasýn?
Karlý ve dondurucu soðuk bir kýþ gecesiydi.
Hasta annesi seslendi yataðýndan:
- Bayezid, oðlum!
- Buyur anneciðim!
- Bana biraz su verir misin.
- Peki anne, derhal! dedi.
Ve koþtu testiye.
Ama testi boþtu.
Dýþarýdaki çeþmeden getirmek gerekiyordu.
Kar soðuk demeyip koþtu çeþmeye.
Suyu doldurup gelinceye kadar annesi uyumuþtu.
Uyandýrmaya kýyamadý.
Baþucunda bekledi.
Ama nasýl?
Elinde buzla kaplý testi ve ayakta.
Nice zaman sonra uyandý annesi.
Onu o haliyle görüp þaþýrdý:
- Oðlum niçin ayaktasýn?
- Sana su vermek için anneciðim.
- Ýyi de, oturup beklesene.
- Suyu, geciktirmeden hemen vereyim diye ayaktayým anneciðim.
Soðuðun þiddetinden parmaklarý testiye yapýþmýþtý.
Kadýncaðýz çok duygulandý.
Oðluna sevgiyle baktý, baktý, ve duaya kaldýrdý ellerini:
- Ya Rabbi, ben oðlumdan razýyým. Sen de razý ol! diye yalvardý.
Ýþte bu dua ile Bayezid-i Bistami hazretleri oldu.
“rahmetullahi aleyh”.
|