Gönül Sultanları.com >  1001 Güzel Menkîbe > Biz hepimiz ahiret yolcusuyuz > En büyük saadet
En büyük saadet
Þam Evliyasýndan Ýbni Kavvam hazretleri "rahmetullahi aleyh", bir gün cemaatine;
- En büyük saadet nedir, biliyor musunuz? diye sordu.

Cevabýnda;
- Bilmiyoruz efendim, dediler.

- En büyük saadet, Muhammed aleyhisselama tâbi olmak, her iþinde Ona uymaktýr, buyurdu. Çünkü ahirette, Cehennemden kurtulmak ve Cennet nimetlerine kavuþmak, Ona tâbi olmaya baðlýdýr.

Ve ilave etti:
- Ona tâbi olmak da, Onun yolunu bilmekle olur tabii. Onun yoluna Ýslamiyet denir. Yani Ýslamiyet’i öðrenen ve öðrendiklerini yapan kiþi, dünya ve ahirette saadete ermiþ demektir.

Evliyalýk yollarý

Bir gün de;
- Kardeþlerim, bütün evliyalýk yollarýný araþtýrdým. Bunlarýn içinde “bir yol” var ki, onun kadar insaný Rabbine yaklaþtýranýný görmedim, buyurdu.

Sordular:
- O hangi yol efendim?
- Fakirlik, hastalýk ve itibarsýzlýk, buyurdu.

- Bunlar mý kulu Rabbine yaklaþtýrýr efendim?
- Evet. Allah ile kul arasýndaki en büyük perde, insanýn nefsidir. Ýþte bu üç þey, nefsi kýrar. Ýnsana, “aciz bir kul” olduðunun farkýna vardýrýr.

Ve ilave etti:
- Çünkü Allahü teâlâ, göðsü kabarýk yani kibirli olanlarý sevmiyor. Boynu bükük, kalbi kýrýk kullarý beðeniyor.

En büyük nimet

Bir gün de;
- Allahü teâlâ bir kuluna “bir nimet” verdi mi, bu nimeti onun üzerinde görmeyi sever, buyurdu. Ýnsana verilen en büyük nimet nedir, biliyor musunuz?

Dinleyenler;
- Ýman nimeti mi efendim? dediler.

- Evet, buyurdu. Ýþte bu en büyük nimet olan “Ýman” nimetini izhar etmemizi, göstermemizi istiyor Rabbimiz.

Sordular:
- Bunun izharý nasýl olur ki efendim?
- Herkese karþý tatlý dilli, güler yüzlü olmakla.

- Üzüntülü olsak da mý hocam?
- Elbette. Üzüntülü olsak da etrafýmýza neþeli görünmeliyiz. Sevgili Peygamberimiz aleyhisselam; “Müminin kederi kalbinde, neþesi yüzündedir” buyuruyor.

www.gonulsultanlari.com