Veli Þemseddin Efendi’nin "rahmetullahi aleyh" talebesinden biri sefere çýktý bir gün. Sahrada ilerlerken þaþýrdý yolunu.
Bitmez tükenmez bir çölün ortasýnda yapayalnýz kalmýþtý.
Dört bir yaný uçsuz bucaksýz kum deniziydi.
Acýkmýþ ve susamýþtý üstelik de.
Yorgunluk ve bitkinlikten olduðu yere yýðýlýp kaldý.
Kendi kendine;
“Her halde burasý benim mezarým olacak” diye düþünürken, hocasýný hatýrladý birden.
Sevinip açtý ellerini duaya.
“Ya Rabbi! Hocamýn hürmetine kurtar beni bu sýkýntýdan! diye yalvardý.
Gözlerini açtýðýnda hocasýný gördü karþýsýnda.
Mübarek zat, üzerinde leziz yemekler ve serin su bulunan bir tepsiyi önüne koydu.
Ve kayboldu gözden.
Genç talebe karnýný doyurup uyuyakaldý oracýkta.
Bu sefer rüyasýnda gördü hocasýný.
Mübarek zat, bu defa da gideceði yönü eliyle gösterip;
- Þu yöne git evladým! buyurdu.
Uyanýp, o cihete doðru yürüdü.
Ve çok þükür çýktý düze.
Ölümden kurtulmuþtu.
Ehl-i sünnet nedir?
Bir gün, talebesinden biri;
- Efendim, Ehl-i sünnet alimlerinden çok bahsediyorsunuz. Ehl-i sünnet ne demek? diye sordu bu zata.
Cevaben;
- Evladým, “Ehl-i sünnet vel cemaat” demek, Resulullah efendimizin ve Onun Eshabýnýn gittiði yolda yürüyenler, demektir. Yetmiþüç fýrka içinde Cehennemden kurtulacak olaný yalnýz bu fýrkadýr.
Talebe sordu.
- Ya diðer fýrkalar hocam?
- Onlar, yanlýþ itikatlarý sebebiyle Cehenneme girecekler.
- Orada sonsuz mu kalacaklar efendim?
- Hayýr, çýkýp Cennete girecekler sonunda.
- Ehl-i sünnet olanlar hiç mi Cehenneme girmeyecek efendim?
Mübarek tebessüm etti:
- Evet, hiç girmeyecekler. “Ehl-i sünnet alimleri”nden birine tâbi olarak yaþayan, Nuh aleyhisselamýn ömrü kadar ibadet yapmýþ gibi sevap kazanýr.
Þöyle devam etti:
- Ýþte “Ehl-i sünnet” olmak bu kadar kýymetli evladým. Mesela Allahü teâlâ bana Nuh aleyhisselamýn ömrü kadar, yani 950 sene ömür, Eyüb aleyhisselamýn sabrý kadar sabýr verse, bu ömür ve sabýrla ne yaparým biliyor musun?
- Ne yaparsýnýz hocam?
- Benim “Ehl-i sünnet bir Müslüman” olmamý saðlayan kýymetli hocama gece gündüz hizmet ederim. Bir an olsun ayrýlmam hizmetinden. Yine de ödeyemem hakkýný.
|